Siirry sisältöön

Evästeasetukset

Käytämme evästeitä varmistaaksemme sivuston perustoiminnot ja parantaaksemme sen käyttökokemusta. Voit määrittää sallimiesi evästeiden käytön ja muokata näitä asetuksia milloin tahansa.

Välttämättömät

Mieltymykset

Analytiikka ja tilastot

Markkinointi

Digiopastusta ja muuta matalan kynnyksen neuvontaa #2370

Profiilikuva: Nimetön osallistuja Nimetön osallistuja
Etenee jatkoon
Tämä idea on edennyt jatkoon. Vastaus:

Kiitos ideasta. Se etenee osallistuvassa budjetoinnissa jatkokehittämiseen. Tervetuloa kehittämään ideaa yhdessä kunnan asiantuntijoiden kanssa yhteiskehittämisen pajoihin maalis- ja huhtikuussa. Katso tarkemmat ajat tapahtumat.tuusula.fi Lisätiedot: Kehittämispäällikkö Heidi Hagman, heidi.hagman@tuusula.fi, p. 040 314 3052

Järjestetään säännöllistä opastusta esimerkiksi digiasioista, junalippujen ostoon, Keusoten ja Kelan asiointiin ja pankkipalveluiden käyttöön sekä muuta käytännön matalan kynnyksen neuvontaa, kuten missä kierrätyspisteet sijaitsevat. Tärkeintä olisi, että paikalla olisi säännöllisesti oikea ihminen (ei vain numeroa johon soittaa), jolta voisi kasvotusten kysyä apua erilaisiin arjen käytännön haasteisiin. Tällä hetkellä tällaista apua pyydetään paljon kirjaston tiskiltä, mikä taas vie aikaa kirjaston työntekijöiltä heidän pääasiallisesta työstään. Opastusta voitaisiin antaa esim. kirjastoilla, uudella Prismalla, Tuusinfossa tai Moniolla. Opastus hyödyttäisi erityisesti ikäihmisiä, mutta myös monia muita. Yhteistyökumppaneina voisivat toimia Kansalaisneuvonta, Entersenior ja Tuusulan opisto.

Idea annettu pääkirjaston senioriklubin pop up -ideapajassa 25.1.2023.

Vahvista

Kirjaudu sisään